strona główna / Historia firmy

Historia firmy

Nowy rok rozpoczęliśmy z pełnym obciążeniem pracami. Największymi projektami była praca nad systemem B2B dla branży księgowej oraz rozpoczęcie prac nad nową linią interfejsu dla przyszłych systemów Galactica. To kluczowy projekt dla rozwoju firmy, gdyż ma zapewnić innowacyjność naszych rozwiązań w kolejnych latach. Z ważnych nowych produktów realizowanych w ramach programu rozwojowego, powstało oprogramowanie internetowe dla Developerów. Do grona klientów dołączyło blisko 200 nowych firm i przedsiębiorstw, a wśród nich Politech (producent opakowań kosmetycznych), JackMeister (producent rolet i plis), natomiast szczególną realizacją dla naszej firmy była realizacja oprogramowania internetowego dla Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy.

Zatrudnienie w Galactica osiągnęło poziom powyżej 30 pracowników. Utrzymujemy blisko zerową rotację pracowników i wprowadzamy kilka nowych osób, które uzupełniają kompetencje zespołu. Firma to ludzie, a ten rok jest szczególny w jeszcze jednym aspekcie związanym z naszym zespołem. W tym roku urodziło się naszym pracownikom siedmioro dzieci.

W drugiej połowie roku ukończone zostało wdrożenie systemu B2B w Galactica. Rozpoczęta została praca w nowym środowisku, co już w pierwszych tygodniach zaowocowało ożywczymi możliwościami w zakresie współpracy z partnerami. W ramach sprzedaży po raz pierwszy przekroczyliśmy poziom 13 tyś wystawionych faktur w całym roku.

Prezydent Bydgoszczy, p. Rafał Bruski, uhonorował naszą firmę nagrodą za wsparcie Bydgoskiego Sportu. Dziękujemy.

Wreszcie we wrześniu, po 2 latach prac inwestycyjnych, Galactica przeprowadziła się do nowej siedziby. Własny biurowiec klasy A przy ulicy Fordońskiej 189, 20 przestronnych pomieszczeń biurowo-użytkowych, nietuzinkowa architektura i wykończenie elewacji, doskonała lokalizacja tuż przy dużym węźle komunikacyjnym, komfortowe wnętrze, najnowocześniejsze instalacje sieciowe, klimatyzacyjne i wentylacyjne, pomieszczenia biurowe, szkoleniowe, socjalne wraz z socjalroom-em dla pracowników. Rozpoczynamy kolejne 10 lat działalności.

2015

Rok 2014 zapowiadał się na dobry, a był bardzo dobry.

Wiosną 2014 roku, po okresie związanym z projektowaniem i przygotowaniem inwestycji, rozpoczęła się budowa biurowca Galactica. Już po około 4-ech miesiącach można było zobaczyć budynek w jego docelowych rozmiarach. W IV kwartale rozpoczęły się prace instalacyjne oraz wykończeniowe, które potrwają do połowy przyszłego roku.

Kluczowym i zarazem największym projektem informatycznym realizowanym w Galactica w 2014 roku był System B2B dla przedsiębiorstwa produkcyjnego Goster. Goster to lider rynku w produkcji ciężkiego sprzętu dla przemysłu budowlanego i wydobywczego. Był to jeden z większych projektów realizowanych w Galactica, który pochłonął blisko 10 tysięcy roboczo-godzin naszych pracowników. Z końcem roku przystąpiliśmy do prac wdrożeniowych, które zakończą się zaraz po nowym roku. Oprócz tego, w gronie naszych klientów powitaliśmy m.in.. Voss Automotive (znany producent w przemyśle motoryzacyjnym), SEGEPO-RAFA (francuska korporacja produkcyjna) czy VENEZIA (znana marka odzieżowa, którą możemy spotkać w prawie każdym centrum handlowym w Polsce).

W ramach rozwoju projektów Galactica, szerokiej modernizacji przeszło oprogramowanie Galactica URSA. Duża liczba wdrożeń w przedsiębiorstwach przemysłowych w tym roku pozwoliła nam zebrać cenne doświadczenia i wprowadzić wiele nowych elementów do tego oprogramowania.

W tym roku osiągnęliśmy także rekordowe obroty, notując ponad 35% wzrost sprzedaży, a liczba aktywnych klientów przekroczyła 2 tysiące. W zespole powitaliśmy nowe osoby oraz zapoczątkowaliśmy projekt autorskiego szkolenia programistycznego. W wyniku realizacji tego projektu przeszkoliliśmy i wdrożyliśmy do pracy kilku młodych programistów.

Koniec roku przyniósł nam także miłą niespodziankę. Firma Galactica została uhonorowana przez środowisko pośredników, Medalem za zasługi dla rynku nieruchomości w Polsce. Dziękujemy.

2014

Z początkiem 2013 roku zarząd spółki podjął decyzję o poszukiwaniu nieruchomości pod przyszłą, własną siedzibę firmy, która spełni nie tylko zapotrzebowanie na powierzchnię biurową, ale pozwoli zaoferować obecnym i przyszłym pracownikom jeszcze lepsze warunki do pracy, a klientom jeszcze wyższy poziom świadczonych usług. Poszukiwania zaowocowały zakupem nieruchomości przy ulicy Fordonskiej 189, pod budowę biurowca, który już za około 2 lata powinien stać się nową siedzibą firmy.

Ważnym wydarzeniem 2013 roku jest także pozyskanie dotacji w ramach realizacji projektu POIG 8.2. Tytuł projektu: Wdrożenie systemu B2B w celu usprawnienia współpracy Galactica sp.j. z partnerami. Przystąpiliśmy z dużym zaangażowaniem do tego projektu, ponieważ wdrożenie systemu B2B ma pomóc firmie Galactica we współpracy z partnerami oraz w przyszłym rozwoju sieci sprzedawców usług Galactica.

Do grona klientów dołączyły kolejne firmy i przedsiębiorstwa, chociażby takie jak Siropol (producent wyrobów z tworzyw sztucznych) czy Ekajaki (jeden z największych polskich organizatorów spływów kajakowych). Poszerzona została również współpraca z firmami UPC i PESA.

Rok zakończyliśmy ukończeniem prac nad najnowszym produktem. Galactica Gemini to internetowe oprogramowanie wspomagające pracę przedszkoli w zakresie rozliczania opłat i komunikacji z rodzicami. Zgodnie z modelem produktowym firmy oprogramowanie uzyskało także szereg dodatkowych usług takich jak zintegrowane strony internetowe czy komunikacja SMS.

W 2013 roku wszyscy emocjonowaliśmy się grą naszej siatkarskiej drużyny. Po sezonie zasadniczym Delecta Bydgoszcz zajęła pierwsze miejsce, pokonując wszystkie drużyny siatkarskiej PlusLigi, natomiast po fazie playoff po zaciętych spotkaniach z Resovią Rzeszów ostatecznie zajęliśmy 4, najlepsze w historii klubu miejsce.

2013

Rok 2012 był niepewny i nieprzewidywalny, a kończymy go wzrostem na poziomie nieco ponad 25%. Mimo niestabilnej sytuacji na rynku nieruchomości odnotowaliśmy znaczący przyrost klientów z branży biur nieruchomości. Galactica dostarcza rozwiązania informatyczne wspierające współpracę sieciową, tak potrzebną w dobie kryzysu. Dołączyły do nas nowe przedsiębiorstwa korporacyjne, m.in.: Eaton Automotive, DekorGlass, Alior Bank oraz PESA (Bydgoski producent pociągów i tramwajów). Poświęciliśmy ponad 6 tys. roboczogodzin na prace rozwojowe związane z nowymi produktami. Mimo zakładanych na początku roku dwóch nowych systemów seryjnych, udało się rozpocząć produkcję kolejnego. Oprócz Galactica PEGASUS (CRM dla agencji spedycyjnych i firm transportowych) oraz Galactica HYDRA (oprogramowanie do jakości) rozpoczęliśmy prace nad systemem Galactica ORION (system CRM + B2B), który ukaże się w przyszłym roku.

Urosły takżę liczby w Galactica. Ponad 2 tys. domen klientów utrzymywanych w Galactica, ponad 1300 stron internetowych wykonanych dla naszych klientów, kilkadziesiąt tysięcy skrzynek mailowych zintegrowanych z systemami Galactica i ponad 1,5 tys. aktywnych klientów korzystających z różnych systemów produkcji Galactica.

Podjęliśmy współpracę z siatkarskim klubem sportowym Delecta Bydgoszcz, jest to jedno z większych wyzwań jakie postawiono sobie w Galactica. Z jednej strony chęć wsparcia rodzimego i znanego już na arenie krajowej klubu sportowego, a z drugiej strony szansa na pokazanie Galactica szerszemu odbiorcy. Już kilka pierwszych miesięcy współpracy pokazało, że to partnerstwo przynosi mnóstwo korzyści dla obu stron (więcej informacji w aktualnościach).

2012

W 2011 roku uruchomiona została nowa usługa "Wirtualne wizyty". W oparciu o zakupiony niezbędny sprzęt oraz stworzone autorskie oprogramowanie realizujemy usługi związane w wykonywaniem zdjęć i tworzeniem prezentacji wnętrz i miejsc publicznych na terenie całego kraju. Stały rozwój Galactica to nie tylko wzrost zatrudnienia, nowe produkty, nowi klienci, ale także stały wzrost obrotów spółki, który w latach 2005-2008 przekraczał rocznie 100%, a od roku 2009 utrzymuje się na poziomie powyżej 50% rocznie.

2011

Utrzymanie i serwisowanie setek systemów informatycznych zdeterminowało w 2010 roku kolejne znaczne inwestycje w centrum hostingowym. Nowe systemy bazodanowe oraz serwery aplikacyjne i plikowe rozszerzyły dotychczasową infrastrukturę, zapewniając nowe możliwości w zakresie wdrażania kolejnych klientów. Również w 2010 roku pozyskano kilku ważnych partnerów, m.in. Bielsko-Częstochowsko-Katowickie Stowarzyszenie Pośredników i PolskaPresse (grupa wydawnicza). Rok 2010 jest również rekordowym, jeśli chodzi o przyrost nowych klientów, przez cały rok wdrożono oprogramowanie Galactica w ponad 500 firmach. Przekroczona została również liczba wykonanych serwisów internetowych i portali, która na koniec 2010 roku wynosiła ponad 700 realizacji. Dynamiczny rozwój firmy sprawił, iż ponownie została zmieniona siedziba firmy i w ostatnim kwartale roku firma zlokalizowała się w biurowcu przy ulicy Gajowej 99, gdzie obecnie stacjonuje.  

2010

W 2009 roku centrum serwerowe Galactica zostało przeniesione do nowej lokalizacji, w której zapewniono klientom doskonałe warunki w zakresie łącz internetowych (bezpośrednie punkty styku z operatorami internetowymi), bezpieczeństwa danych i infrastruktury. Nawiązana została stała współpraca w zakresie realizacji zleceń programistycznych, m.in. z TESCO Polska, UPC i MONDI. Zainicjowaliśmy także powstanie grupy i systemu sieciowego dla biur nieruchomości w województwie kujawsko-pomorskim, co stało się początkiem nowego podejścia do współpracy sieciowej wśród pośredników.

2009

W 2008 roku pozyskano kolejnych wartościowych specjalistów. Powstały nowe systemy seryjne, m.in. Galactica Libra - oprogramowanie dla biur rekrutacyjnych i działów HR. Również w tym roku powstał w Galactica dział serwisowo-wdrożeniowy oraz dział stron internetowych. Powstanie tego ostatniego wyniknęło z rosnącego zapotrzebowania na zintegrowane strony WWW z dostarczanymi systemami seryjnymi, tj. Magellan i Virgo. Również w 2008 roku nastąpiła zmiana siedziby firmy, co pozwoliło na zwiększenie zatrudnienia, prowadzenie szkoleń dla klientów w siedzibie Galactica i rozwój poszczególnych działów firmy. Mając na uwadze bezpieczeństwo danych klientów Galactica, w szczególności biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, na początku 2008 roku wdrożona została polityka bezpieczeństwa danych, zapewniając klientom profesjonalne standardy w zakresie utrzymania powierzonych systemów i baz danych. Rozpoczęliśmy współpracę z największą polską firmą zajmującą się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, tj. Emmerson S.A.

2008

W 2007 roku powstały dwa nowe produkty seryjne, tj. Galactica Virgo dla biur nieruchomości oraz Galactica Magellan dla biur turystycznych. Warty podkreślenia jest fakt, że Galactica Virgo stał się wiodącym produktem seryjnym firmy i w 2010 roku przekroczono liczbę tysiąca aktywnych klientów stając się tym samym wiodącym dostawcą oprogramowania i stron internetowych dla branży nieruchomości w Polsce. W tym roku powstał także dedykowany system wspomagający procesy produkcyjne Galactica URSA, który został wdrożony m.in. w firmie BOHAMET (okna okrętowe) i VISTEON (przemysł motoryzacyjny).

2007

W 2006 roku zainicjowane zostało przyszłe centrum hostingowe, które początkowo przybrało formę bazy kilku serwerów, dzięki którym możliwy był hosting produkowanych systemów internetowych. Zwiększono również zatrudnienie o nowych programistów, co pozwoliło na rozpoczęcie prac programistycznych nad nowymi produktami. Podjęliśmy także stałą współpracę w zakresie prac programistycznych z TruckLite Europe, producentem reflektorów, oświetlenia i sygnałów dźwiękowych do wielu znanych modeli samochodów.

2006

Spółka Galactica została założona w 2005 roku. Głównym przedmiotem działalności w tamtym okresie było tworzenie i wdrażanie dedykowanych systemów internetowych. Zrealizowanych zostało sporo projektów wspomagających rozmaite procesy biznesowe, m.in. oprogramowanie internetowe dla biur rekrutacyjnych. Powstało także oprogramowanie wspomagające systemy jakości w obszarach niezgodności i reklamacje.

2005