W każdej firmie, w drodze realizacji procesów biznesowych, mogą ujawniać się niedomagania i niezgodności, które bezpośrednio wpływają na wszelkiego rodzaju utrudnienia w funkcjonowaniu firmy, generują niezadowolenie klientów, a pośrednio ujawniają się w wynikach finansowych. Obserwacja przedsiębiorstwa, podejmowanie stosownych działań korygujących i zapobiegawczych pozwala aktywnie doskonalić firmę i dostosowywać ją do zmieniających się realiów rynkowych.
Aby zapewnić firmie unormowaną filozofię wspomagania doskonalenia przedsiębiorstwa wdraża się w organizacji system jakości. W systemach jakości zgodnych z normą ISO 9001 jedną z głównych zasad jest ciągłe doskonalenie procesów realizowanych w firmie. Doskonalenie procesów odbywa się m.in. poprzez:
- Niezgodności- Obserwację oraz identyfikację niezgodności, analizę i podejmowanie działań korygujących i zapobiegawczych
- Reklamacje - Przetwarzanie reklamacji od klientów i do dostawców oraz podejmowanie działań korygujących i zapobiegawczych
- Zagrożenia - Identyfikowanie zagrożeń i podejmowanie działań zapobiegawczych
- Audyty - Audytowanie procesów i komórek organizacyjnych i w konsekwencji identyfikację niezgodności i zagrożeń
- Dokumentacja - Przetwarzanie dokumentacji i jej publikowanie uczestnikom organizacji zapewnia dostęp do aktualnych wzorców, formularzy, instrukcji i procedur, czym gwarantuje działanie przedsiębiorstwa zgodnie z przyjętymi założeniami systemu jakości.
Galactica oferuje oprogramowanie wspomagające zarządzanie jakością dopasowane do potrzeb klienta, a co ważniejsze do procedur systemu jakości, który funkcjonuje w przedsiębiorstwie. Mają Państwo pewność, że ewentualne zmiany w dokumentacji ograniczą się jedynie do aktualizacji oraz wzbogacenia procedur i instrukcji o nowy kanał przetwarzania informacji. W tym celu otrzymają Państwo od Galactica stosowne instrukcje, które pomogą w formalnym wdrożeniu zmian.
Oprogramowanie do zarządzania jakością oferuje następujące korzyści:
- Ograniczenie kosztów związanych z przetwarzaniem reklamacji od klientów
- Wymuszenie stosowania procedur zgodnych z systemem jakości poprzez zaprogramowany workflow dla przetwarzania informacji
- Upowszechnienie systemu jakości i włączenie praktycznie wszystkich pracowników przedsiębiorstwa w proces doskonalenia
- Centralizacja zapisów systemu jakości w jednej spójnej aplikacji
- Nadzór nad podejmowanymi działaniami poprzez systemy powiadomień i przypomnień
- Dodatkowa motywacja i mobilizacja pracowników do stosowania założeń systemu jakości poprzez analizowanie ich aktywności w systemie
- Szybki dostęp do danych wynikowych, w celu oceny realizacji procesów poprzez raporty z reklamacji, audytów i niezgodności
- Zwiększenie satysfakcji klientów poprzez sprawną realizację reklamacji i wdrażanie działań zapobiegawczych
- Zwiększenie efektywności całego systemu jakości poprzez informatyzację
Wybrane realizacje:
System obsługi wniosków racjonalizatorskich w przedsiębiorstwie produkcyjnym
System do zarządzania reklamacjami w przedsiębiorstwie branży motoryzacyjnej
System do zarządzania audytami BHP w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Zobacz także
Zarządzanie produkcją
Oprogramowanie do zarządzania produkcją