strona główna / Historia firmy

Historia firmy

Nowy rok rozpoczęliśmy od wdrożenia platformy do zarządzania procesami jakości Panotica Hydra 4.0 w kilku spółkach należących do brytyjskiej grupy Grena Ltd. (branża medyczna). Dynamiczny rozwój naszej firmy przerwała pandemia Covid-19. Od marca, jak większość firm my również przeszliśmy w zdalny system pracy. W siedzibie firmy, w poszczególnych działach ustanowione zostały dyżury. Jednocześnie dołożyliśmy wszelkich starań, aby bieżąca sytuacja epidemiologiczna i ograniczenia z niej wynikające nie spowolniły naszych działań w kierunku powstania nowych produktów i rozwoju istniejących. W połowie roku rozpoczęliśmy świadczenie dwóch nowych usług. Pierwsza z nich, skierowana szczególnie dla branży nieruchomości to fotografowanie oraz nagrywanie filmów przy użyciu drona. Beneficjentami są głównie deweloperzy oraz biura nieruchomości. Natomiast druga usługa dotyczy animacji produktowych w postaci tzw. explainer video i skierowana jest do szeroko pojętego odbiorcy biznesowego.  Poza wspomnianymi usługami, w drugim półroczu opublikowaliśmy nowy system Galactica Reklamacje, który służy do profesjonalnej obsługi reklamacji w firmach produkcyjnych. W 2020 roku grono naszych klientów zasiliły kolejne firmy o międzynarodowym zasięgu takie, jak wspomniana Grena (branża medyczna), Sealand Liquids (transport i logistyka),  Volex (dostawca wiązek kablowych dla przemysłu). W tym samym roku, tuż przed pandemią prezentowaliśmy naszą firmę na międzynarodowych targach przemysłu narzędziowo-przetwórczego INNOFORM w Bydgoszczy.

2020

W roku 2019 bardzo intensywnie rozwijaliśmy platformę online do zarządzania jakością, Panotica Hydra 4.0 QMS. Wprowadziliśmy nowe moduły (Klienci i Produkty) oraz rozszerzyliśmy możliwość importu danych o nowe formaty plików. Wprowadziliśmy również nowe funkcje w kreatorze wirtualnych wizyt wyposażając go w możliwość prowadzenia zdalnych prezentacji nieruchomości. Narzędzie to docelowo ma pomoc w unowocześnieniu sposobu obsługi klientów biur nieruchomości. W 2019 roku dumnie reprezentowaliśmy nasza firmę na kolejnych międzynarodowych targach, które odbywały się w Stanach Zjednoczonych (CES Las Vegas), Wielkiej Brytanii (Cloud Expo London), Niemczech (Productronica oraz Control) i w Portugalii (Web Summit). W połowie roku uruchomiliśmy również zdalne prezentacje dotyczące obsługi systemu Virgo 2.0. Szkolenia online spotkały się z dużym zainteresowaniem pracowników biur nieruchomości, gdyż umożliwiają zdobycie wartościowej wiedzy w sposób wygodny nie zaburzając grafiku pracy agentów. W 2019 roku do grona naszych klientów dołączyły m.in. kolejne firmy o międzynarodowym zasięgu takie, jak, Thales (systemy i produkty do transportu), Drumet (druty i liny stalowe), Galwanizernia (powłoki galwaniczne i lakiernicze).

2019

Rok 2018 zapowiadał się dla nas bardzo obiecująco. Dzięki skorzystaniu z funduszów unijnych (POIR 3.3.3 – Go to Brand) rozpoczęliśmy promocję naszych produktów poza granicami kraju. W 2018 r. wzięliśmy udział w prestiżowych, międzynarodowych imprezach targowych w Japonii (Interop), Stanach Zjednoczonych (Tech Crunch San Francisco) i Zjednoczonych Emiratach Arabskich (GITEX). Odbyliśmy również misję gospodarczą na terenie USA. W związku ze zmianą przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO) umożliwiliśmy naszym klientom możliwość uzyskanie bezpłatnego certyfikatu SSL zapewniającego wysoki poziom bezpieczeństwa stron internetowych. Jednocześnie wszystkie wykonane przez nas witryny dodatkowo wyposażyliśmy w protokół HTTP2 ogólnie podnoszący ich jakość i szybkość.     W ciągu roku braliśmy również udział w licznych szkoleniach i warsztatach dla pośredników w obrocie nieruchomościami prezentując i szkoląc jeden z naszych systemów, Galactica Virgo 2.0. Oprócz dalszego rozwoju oferowanych produktów, w 2018 roku uruchomiliśmy pierwszą platformę online do zarządzania jakością Panotica Hydra 4.0. Oprogramowanie pozwala nie tylko zgromadzić wszystkie procesy doskonalenia przedsiębiorstwa w jednym systemie, ale także aktywnie zintegrować wszystkich pracowników na platformie systemu, włączyć w aktywne uczestnictwo i nadzorować ich działania. Panotica Hydra 4.0. została stworzona dla międzynarodowego środowiska firm, które posiadają wdrożone certyfikaty jakości ISO. Grono naszych klientów zasiliły m.in. kolejne firmy międzynarodowe: LG Chem (baterie do aut elektrycznych) i Bergerat Monnoyeu (dystrybutor maszyn CAT).

2018

Nowy rok rozpoczęliśmy bardzo aktywnie wprowadzając dwa istotne wydarzenia. Po pierwsze udostępniliśmy klientom możliwość korzystania z Virgo 2.0 – w pełni responsywnej wersji oprogramowania służącego do kompleksowej obsługi biura nieruchomości. Jest to krok milowy w historii firmy i całej branży nieruchomości, gdyż jako pierwsi udostępniliśmy na szeroką skalę system pozwalający płynnie obsługiwać pracę biura za pomocą urządzeń mobilnych typu smartfon lub tablet. Drugim istotnym wydarzeniem było upublicznienie platformy Panotica służącej do dodawania i edycji zdjęć panoramicznych 360 stopni z możliwością tworzenia autorskich wirtualnych spacerów. Produkt ten okazał się na tyle przyszłościowy, że otrzymaliśmy dofinansowanie ze środków unijnych na jego promocję poza granicami naszego kraju.

 

Kolejne miesiące roku poświęciliśmy przede wszystkim na dalszy rozwój Virgo 2.0 – dopracowaliśmy m.in. moduły eksportu i poczty oraz zintegrowaliśmy moduł wirtualnych wizyt pozwalając na sprawne dodawanie i edytowanie spacerów po nieruchomościach. Jednocześnie w celu promocji nowego oprogramowania odbyliśmy szereg jego prezentacji w głównych miastach na terenie kraju. W drugiej połowie roku opracowaliśmy i udostępniliśmy nowy typ strony skierowanej do deweloperów budowlanych zawierający m.in. możliwość zamieszczenia interaktywnej mapy pięter budynku oraz aktywnych rzutów mieszkań.

 

2017

Rok 2016 rozpoczął się dla nas bardzo pracowicie. Z uwagi na fakt, że optymalizacja mobilna wpływa znacząco na pozycjonowanie serwisu internetowego w wyszukiwarce Google, opracowaliśmy nowy, w pełni responsywny typ strony szablonowej „R” prezentujący się wyjątkowo atrakcyjnie w urządzeniach mobilnych.

W 2016 roku we współpracy z wybranymi agencjami aktywnie prowadziliśmy prace rozwojowe nad Galactica Virgo 2.0 – przyszłościowym, responsywnym i intuicyjnym systemem dla biur nieruchomości. Jednocześnie wyniki przeprowadzonej analizy danych dotyczących biur nieruchomości wskazały, iż ponad 70% agentów regularnie korzysta z narzędzi wyszukiwania i kojarzenia ofert w obcych biurach. W związku z tym faktem podjęliśmy decyzję o dalszym rozwoju i promocji współpracy sieciowej, czego efektem było powstanie kilkunastu grup biur współpracujących ze sobą w celu optymalizacji profitów.

Niezależnie od powyższego kontynuowaliśmy prace nad oprogramowaniem służącym do łączenia zdjęć panoramicznych 360 stopni, które w oparciu o technologię Virtual Reality pozwalałoby na tworzenie wirtualnych wizyt. W połowie roku, do oprogramowania Virgo dodaliśmy moduł wirtualnych spacerów i jako pierwsi w Polsce, udostępniliśmy biurom nieruchomości możliwość tworzenia wirtualnych wizyt.

W 2016 r. podpisaliśmy umowy z ponad 200 firmami z branż usługowych i produkcyjnych. W przypadku tych ostatnich, ze względu na zajmowaną pozycję na rynku międzynarodowym na uwagę zasługuje firma Huf Polska zajmująca się produkcją części samochodowych dla takich koncernów, jak BMW, Porshe, Ford, czy Volkswagen. Firma wykorzystuje nasze oprogramowanie Galactica Hydra do zarządzania procesami jakości.

2016

Nowy rok rozpoczęliśmy z pełnym obciążeniem pracami. Największymi projektami była praca nad systemem B2B dla branży księgowej oraz rozpoczęcie prac nad nową linią interfejsu dla przyszłych systemów Galactica. To kluczowy projekt dla rozwoju firmy, gdyż ma zapewnić innowacyjność naszych rozwiązań w kolejnych latach. Z ważnych nowych produktów realizowanych w ramach programu rozwojowego, powstało oprogramowanie internetowe dla Developerów. Do grona klientów dołączyło blisko 200 nowych firm i przedsiębiorstw, a wśród nich Politech (producent opakowań kosmetycznych), JackMeister (producent rolet i plis), natomiast szczególną realizacją dla naszej firmy była realizacja oprogramowania internetowego dla Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy.

Zatrudnienie w Galactica osiągnęło poziom powyżej 30 pracowników. Utrzymujemy blisko zerową rotację pracowników i wprowadzamy kilka nowych osób, które uzupełniają kompetencje zespołu. Firma to ludzie, a ten rok jest szczególny w jeszcze jednym aspekcie związanym z naszym zespołem. W tym roku urodziło się naszym pracownikom siedmioro dzieci.

W drugiej połowie roku ukończone zostało wdrożenie systemu B2B w Galactica. Rozpoczęta została praca w nowym środowisku, co już w pierwszych tygodniach zaowocowało ożywczymi możliwościami w zakresie współpracy z partnerami. W ramach sprzedaży po raz pierwszy przekroczyliśmy poziom 13 tyś wystawionych faktur w całym roku.

Prezydent Bydgoszczy, p. Rafał Bruski, uhonorował naszą firmę nagrodą za wsparcie Bydgoskiego Sportu. Dziękujemy.

Wreszcie we wrześniu, po 2 latach prac inwestycyjnych, Galactica przeprowadziła się do nowej siedziby. Własny biurowiec klasy A przy ulicy Fordońskiej 189, 20 przestronnych pomieszczeń biurowo-użytkowych, nietuzinkowa architektura i wykończenie elewacji, doskonała lokalizacja tuż przy dużym węźle komunikacyjnym, komfortowe wnętrze, najnowocześniejsze instalacje sieciowe, klimatyzacyjne i wentylacyjne, pomieszczenia biurowe, szkoleniowe, socjalne wraz z socjalroom-em dla pracowników. Rozpoczynamy kolejne 10 lat działalności.

2015

Rok 2014 zapowiadał się na dobry, a był bardzo dobry.

Wiosną 2014 roku, po okresie związanym z projektowaniem i przygotowaniem inwestycji, rozpoczęła się budowa biurowca Galactica. Już po około 4-ech miesiącach można było zobaczyć budynek w jego docelowych rozmiarach. W IV kwartale rozpoczęły się prace instalacyjne oraz wykończeniowe, które potrwają do połowy przyszłego roku.

Kluczowym i zarazem największym projektem informatycznym realizowanym w Galactica w 2014 roku był System B2B dla przedsiębiorstwa produkcyjnego Goster. Goster to lider rynku w produkcji ciężkiego sprzętu dla przemysłu budowlanego i wydobywczego. Był to jeden z większych projektów realizowanych w Galactica, który pochłonął blisko 10 tysięcy roboczo-godzin naszych pracowników. Z końcem roku przystąpiliśmy do prac wdrożeniowych, które zakończą się zaraz po nowym roku. Oprócz tego, w gronie naszych klientów powitaliśmy m.in.. Voss Automotive (znany producent w przemyśle motoryzacyjnym), SEGEPO-RAFA (francuska korporacja produkcyjna) czy VENEZIA (znana marka odzieżowa, którą możemy spotkać w prawie każdym centrum handlowym w Polsce).

W ramach rozwoju projektów Galactica, szerokiej modernizacji przeszło oprogramowanie Galactica URSA. Duża liczba wdrożeń w przedsiębiorstwach przemysłowych w tym roku pozwoliła nam zebrać cenne doświadczenia i wprowadzić wiele nowych elementów do tego oprogramowania.

W tym roku osiągnęliśmy także rekordowe obroty, notując ponad 35% wzrost sprzedaży, a liczba aktywnych klientów przekroczyła 2 tysiące. W zespole powitaliśmy nowe osoby oraz zapoczątkowaliśmy projekt autorskiego szkolenia programistycznego. W wyniku realizacji tego projektu przeszkoliliśmy i wdrożyliśmy do pracy kilku młodych programistów.

Koniec roku przyniósł nam także miłą niespodziankę. Firma Galactica została uhonorowana przez środowisko pośredników, Medalem za zasługi dla rynku nieruchomości w Polsce. Dziękujemy.

2014

Z początkiem 2013 roku zarząd spółki podjął decyzję o poszukiwaniu nieruchomości pod przyszłą, własną siedzibę firmy, która spełni nie tylko zapotrzebowanie na powierzchnię biurową, ale pozwoli zaoferować obecnym i przyszłym pracownikom jeszcze lepsze warunki do pracy, a klientom jeszcze wyższy poziom świadczonych usług. Poszukiwania zaowocowały zakupem nieruchomości przy ulicy Fordonskiej 189, pod budowę biurowca, który już za około 2 lata powinien stać się nową siedzibą firmy.

Ważnym wydarzeniem 2013 roku jest także pozyskanie dotacji w ramach realizacji projektu POIG 8.2. Tytuł projektu: Wdrożenie systemu B2B w celu usprawnienia współpracy Galactica sp.j. z partnerami. Przystąpiliśmy z dużym zaangażowaniem do tego projektu, ponieważ wdrożenie systemu B2B ma pomóc firmie Galactica we współpracy z partnerami oraz w przyszłym rozwoju sieci sprzedawców usług Galactica.

Do grona klientów dołączyły kolejne firmy i przedsiębiorstwa, chociażby takie jak Siropol (producent wyrobów z tworzyw sztucznych) czy Ekajaki (jeden z największych polskich organizatorów spływów kajakowych). Poszerzona została również współpraca z firmami UPC i PESA.

Rok zakończyliśmy ukończeniem prac nad najnowszym produktem. Galactica Gemini to internetowe oprogramowanie wspomagające pracę przedszkoli w zakresie rozliczania opłat i komunikacji z rodzicami. Zgodnie z modelem produktowym firmy oprogramowanie uzyskało także szereg dodatkowych usług takich jak zintegrowane strony internetowe czy komunikacja SMS.

W 2013 roku wszyscy emocjonowaliśmy się grą naszej siatkarskiej drużyny. Po sezonie zasadniczym Delecta Bydgoszcz zajęła pierwsze miejsce, pokonując wszystkie drużyny siatkarskiej PlusLigi, natomiast po fazie playoff po zaciętych spotkaniach z Resovią Rzeszów ostatecznie zajęliśmy 4, najlepsze w historii klubu miejsce.

2013

Rok 2012 był niepewny i nieprzewidywalny, a kończymy go wzrostem na poziomie nieco ponad 25%. Mimo niestabilnej sytuacji na rynku nieruchomości odnotowaliśmy znaczący przyrost klientów z branży biur nieruchomości. Galactica dostarcza rozwiązania informatyczne wspierające współpracę sieciową, tak potrzebną w dobie kryzysu. Dołączyły do nas nowe przedsiębiorstwa korporacyjne, m.in.: Eaton Automotive, DekorGlass, Alior Bank oraz PESA (Bydgoski producent pociągów i tramwajów). Poświęciliśmy ponad 6 tys. roboczogodzin na prace rozwojowe związane z nowymi produktami. Mimo zakładanych na początku roku dwóch nowych systemów seryjnych, udało się rozpocząć produkcję kolejnego. Oprócz Galactica PEGASUS (CRM dla agencji spedycyjnych i firm transportowych) oraz Galactica HYDRA (oprogramowanie do jakości) rozpoczęliśmy prace nad systemem Galactica ORION (system CRM + B2B), który ukaże się w przyszłym roku.

Urosły takżę liczby w Galactica. Ponad 2 tys. domen klientów utrzymywanych w Galactica, ponad 1300 stron internetowych wykonanych dla naszych klientów, kilkadziesiąt tysięcy skrzynek mailowych zintegrowanych z systemami Galactica i ponad 1,5 tys. aktywnych klientów korzystających z różnych systemów produkcji Galactica.

Podjęliśmy współpracę z siatkarskim klubem sportowym Delecta Bydgoszcz, jest to jedno z większych wyzwań jakie postawiono sobie w Galactica. Z jednej strony chęć wsparcia rodzimego i znanego już na arenie krajowej klubu sportowego, a z drugiej strony szansa na pokazanie Galactica szerszemu odbiorcy. Już kilka pierwszych miesięcy współpracy pokazało, że to partnerstwo przynosi mnóstwo korzyści dla obu stron (więcej informacji w aktualnościach).

2012

W 2011 roku uruchomiona została nowa usługa "Wirtualne wizyty". W oparciu o zakupiony niezbędny sprzęt oraz stworzone autorskie oprogramowanie realizujemy usługi związane w wykonywaniem zdjęć i tworzeniem prezentacji wnętrz i miejsc publicznych na terenie całego kraju. Stały rozwój Galactica to nie tylko wzrost zatrudnienia, nowe produkty, nowi klienci, ale także stały wzrost obrotów spółki, który w latach 2005-2008 przekraczał rocznie 100%, a od roku 2009 utrzymuje się na poziomie powyżej 50% rocznie.

2011

Utrzymanie i serwisowanie setek systemów informatycznych zdeterminowało w 2010 roku kolejne znaczne inwestycje w centrum hostingowym. Nowe systemy bazodanowe oraz serwery aplikacyjne i plikowe rozszerzyły dotychczasową infrastrukturę, zapewniając nowe możliwości w zakresie wdrażania kolejnych klientów. Również w 2010 roku pozyskano kilku ważnych partnerów, m.in. Bielsko-Częstochowsko-Katowickie Stowarzyszenie Pośredników i PolskaPresse (grupa wydawnicza). Rok 2010 jest również rekordowym, jeśli chodzi o przyrost nowych klientów, przez cały rok wdrożono oprogramowanie Galactica w ponad 500 firmach. Przekroczona została również liczba wykonanych serwisów internetowych i portali, która na koniec 2010 roku wynosiła ponad 700 realizacji. Dynamiczny rozwój firmy sprawił, iż ponownie została zmieniona siedziba firmy i w ostatnim kwartale roku firma zlokalizowała się w biurowcu przy ulicy Gajowej 99, gdzie obecnie stacjonuje.  

2010

W 2009 roku centrum serwerowe Galactica zostało przeniesione do nowej lokalizacji, w której zapewniono klientom doskonałe warunki w zakresie łącz internetowych (bezpośrednie punkty styku z operatorami internetowymi), bezpieczeństwa danych i infrastruktury. Nawiązana została stała współpraca w zakresie realizacji zleceń programistycznych, m.in. z TESCO Polska, UPC i MONDI. Zainicjowaliśmy także powstanie grupy i systemu sieciowego dla biur nieruchomości w województwie kujawsko-pomorskim, co stało się początkiem nowego podejścia do współpracy sieciowej wśród pośredników.

2009

W 2008 roku pozyskano kolejnych wartościowych specjalistów. Powstały nowe systemy seryjne, m.in. Galactica Libra - oprogramowanie dla biur rekrutacyjnych i działów HR. Również w tym roku powstał w Galactica dział serwisowo-wdrożeniowy oraz dział stron internetowych. Powstanie tego ostatniego wyniknęło z rosnącego zapotrzebowania na zintegrowane strony WWW z dostarczanymi systemami seryjnymi, tj. Magellan i Virgo. Również w 2008 roku nastąpiła zmiana siedziby firmy, co pozwoliło na zwiększenie zatrudnienia, prowadzenie szkoleń dla klientów w siedzibie Galactica i rozwój poszczególnych działów firmy. Mając na uwadze bezpieczeństwo danych klientów Galactica, w szczególności biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, na początku 2008 roku wdrożona została polityka bezpieczeństwa danych, zapewniając klientom profesjonalne standardy w zakresie utrzymania powierzonych systemów i baz danych. Rozpoczęliśmy współpracę z największą polską firmą zajmującą się pośrednictwem w obrocie nieruchomościami, tj. Emmerson S.A.

2008

W 2007 roku powstały dwa nowe produkty seryjne, tj. Galactica Virgo dla biur nieruchomości oraz Galactica Magellan dla biur turystycznych. Warty podkreślenia jest fakt, że Galactica Virgo stał się wiodącym produktem seryjnym firmy i w 2010 roku przekroczono liczbę tysiąca aktywnych klientów stając się tym samym wiodącym dostawcą oprogramowania i stron internetowych dla branży nieruchomości w Polsce. W tym roku powstał także dedykowany system wspomagający procesy produkcyjne Galactica URSA, który został wdrożony m.in. w firmie BOHAMET (okna okrętowe) i VISTEON (przemysł motoryzacyjny).

2007

W 2006 roku zainicjowane zostało przyszłe centrum hostingowe, które początkowo przybrało formę bazy kilku serwerów, dzięki którym możliwy był hosting produkowanych systemów internetowych. Zwiększono również zatrudnienie o nowych programistów, co pozwoliło na rozpoczęcie prac programistycznych nad nowymi produktami. Podjęliśmy także stałą współpracę w zakresie prac programistycznych z TruckLite Europe, producentem reflektorów, oświetlenia i sygnałów dźwiękowych do wielu znanych modeli samochodów.

2006

Spółka Galactica została założona w 2005 roku. Głównym przedmiotem działalności w tamtym okresie było tworzenie i wdrażanie dedykowanych systemów internetowych. Zrealizowanych zostało sporo projektów wspomagających rozmaite procesy biznesowe, m.in. oprogramowanie internetowe dla biur rekrutacyjnych. Powstało także oprogramowanie wspomagające systemy jakości w obszarach niezgodności i reklamacje.

2005